torsdag 19 februari 2009

Stark mat

Jag har varit i Asien två gånger. De har en trevlig och annorlunda kultur, där i princip allting skiljer sig från vår vardag här i den kalla Norden. Det är en annan religion, ett annat språk, andra seder och givetvis en annan typ av mat. Att krydda någonting i Asien innebär så mycket mer än salt och peppar, vilket många ofta har problem med. I de flesta fall är det inte smaklökarna som sätter stopp, utan mer eller mindre hela kroppen. Man har överdoserat på kryddor, och kroppen reagerar genom att sätta igång svettningar, en rinnande näsa och en orolig mage.

När jag sitter här och äter chorizo-hot dogs med ketchup och grillkrydda på, och känner hur min näsa börjar rinna, då undrar jag vad man någonsin har haft i Asien att göra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har något hotat att typ, slå dig om du inte börjar blogga igen eller? =P

Alexander sa...

inte riktigt! ^^ gillar att det är faktumet att jag faktiskt bloggar som får dig att kommentera, istället för vad jag skriver! ^^

Anonym sa...

Haha, jag ska bättra mig. Om du fortsätter blogga ;)