torsdag 26 februari 2009

Ladbrokes

Här sitter jag på en lektion i Flash och tittar runt på Ladbrokes för att se vad det finns för någonting som man kan satsa pengar på. Tro inte att jag skulle få för mig att sätta några pengar, det är mer för att fördriva tiden. Det som är roligt med Ladbrokes är att det inte bara är sport som man kan förlora pengar på, utan i princip vad som helst. Till exempel så kan man sätta pengar på saker som berör Kronprinsessan Victorias bröllop, eller kanske på politiska val.

När jag sedan tittar vidare så hittar jag dessutom att man kan satsa pengar på vilken deltagare i den finska Miss Finland 2009 som man tror kommer vinna. Högst odds just nu har Ulla Mattsson. Någonting i mig säger att detta på något vis måste betyda att hon är fulast i tävlingen. För så måste det väl vara? Den som är minst trolig att vinna i en skönhetstävling måste väl ändå vara den som är minst vackrast, den som föll på ansiktet som barn.

Detta gjorde att jag var tvungen att testa min teori. Jag gick in på Google och gjorde en bildsökning på Ulla Mattsson. Resultatet fick mig att nicka förstående. Ful är väl fel ord att använda, men låt oss säga att finska skönhetstävlingar inte riktigt håller någon vidare standard.

Nu kanske jag borde sätta igång med Flash igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänkte väl att bloggandet inte skulle vara för evigt ;)